1. Burs Koşullarının Kabulü
TEV bursunu almaya hak kazanan öğrenciler, tüm burs koşullarını bilerek ve kabul ederek bursiyer statüsü kazanır.
TEV Bursu almaya hak kazanan öğrenciler, TEV'in burs koşullarını bilerek bursu almaya başlarlar. Bursiyerler, burs koşullarına aykırı hareket ettikleri takdirde burslarının kesileceğini ve hakkında yapılacak her türlü işlemin sorumluluğunu kabul ederler.
2. Başka Kurumdan Burs Alınmaması
TEV bursu alınırken, herhangi bir resmi ya da özel kurumdan burs alınamaz.
Sonradan başka bir kurumdan burs hakkı kazanılırsa, bu burs iptal ettirilmeli, durum TEV’e bildirilmelidir.
Başarı Bursu adı altındaki Üstün Başarı Bursu, Yüksek Lisans ve Doktora bursları ile farklı tanımlanmış istisnalar hariç olmak üzere burs alan öğrenciler, burs aldıkları süre boyunca başka bir resmi veya özel kurumdan burs almamakla yükümlüdür.
Aksi takdirde burs iptal edilir ve geriye dönük ödemeler geri talep edilebilir.
İstisnai Durumlar:
Aşağıdaki özel durumlara sahip öğrenciler, istisnai olarak başka kurumdan burs alıyor olsalar bile TEV burs başvurusu yapabilirler.
Ancak bu durumlarını belgelemeleri ve sistemde “Özel Durum” alanını işaretlemeleri gerekmektedir.
-
Devlet koruması altında bulunan öğrenciler
-
Doğal afet veya olağanüstü durumdan etkilenmiş öğrenciler
-
En az %40 oranında engelli olduğunu belgeleyen öğrenciler
-
Şehit veya gazi çocuğu olan öğrenciler
-
Darüşşafaka mezunları
-
TEV Okulları mezunları
Başvuru sırasında gerekli belgeler sisteme eksiksiz yüklenmelidir.
Değerlendirme, belgeler doğrultusunda TEV tarafından özel olarak yapılır.
3. Değişikliklerin Bildirilmesi
Aşağıdaki durumlar ortaya çıktığında bursiyer, durumu belgeleyerek TEV’e zamanında bildirmelidir:
-
Okul, bölüm ya da program değişikliği
-
Yurt dışına çıkış
-
Eğitime ara verme veya kayıt dondurma
4. Belgelerin Teslimi
Bursiyerler, öğrenci belgesi ve transkript ile birlikte, o yıla ait iletilmesi gereken diğer belgeleri her yıl Ekim ayı içerisinde TEV’e iletmekle yükümlüdür.
5. İletişim Bilgilerinin Güncellenmesi
Burs süresince adres, telefon, e-posta gibi iletişim bilgileri güncel tutulmalı ve herhangi bir değişiklik en kısa sürede TEV’e bildirilmelidir.
İletişim eksikliği nedeniyle oluşabilecek sorunların sorumluluğu bursiyere aittir.
Bilgi güncellemeleri için, ad-soyad, T.C. kimlik numarası ve değiştirilmesi gereken bilgileri içeren bir e-posta, burs@tev.org.tr adresine gönderilmelidir.